Eva's reis door Zuid-Amerika

Update

Hola amigos!

Qué tal??? Mam, hartstikke bedankt voor de spulletjes! De drop is zo gruwelijk lekker dat de zak al bijna leeg is! Maar goed, even een update vanuit Cuzco. Ging daar toch op het laatste moment nog even van alles mis, zeg, vlak voordat ik Sander zou ontmoeten! Ik had mijn paspoort, credit card, etc. bij aankomst aan de eigenaar van het hostel (Casa de Avila) in Arequipa gegeven en hij zou het in de kluis leggen. Toen ik op het punt stond in de taxi te stappen om naar het busstation te gaan voor mijn nachtbus naar Cuzco, kwamen ze er echter achter dat mijn spullen niet in de kluis lagen!!! Aaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrggggggggggggggggggggg! Qué mal!

Ze hebben drie uur gezocht en mijn bus had ik tegen die tijd dus al lang en breed gemist...en tegen het eind van de avond nog steeds nul op het request... Ik bleef verbazingwekkend rustig, voelde me wel verdwaasd en machteloos, maar was niet over de rooie. Ik had heel sterk zoiets van: er is nu toch niet dat ik kan doen behalve afwachten en hopen dat het goed komt. Hoewel ik ondertussen natuurlijk wel allerlei worst case scenario's in mijn hoofd had: mijn credit card laten blokkeren, naar de ambassade in Lima moeten afreizen en daar dagen wachten op een nieuw paspoort en ondertussen Sander dus niet kunnen zien en Bolivia niet in kunnen...

Ik heb die avond telefonisch contact met Sander gehad en ook hij was heel relaxt. Fijn! We spraken af dat hij gewoon zijn vlucht naar Cuzco zou nemen en dat ik hem op de hoogte zou houden omtrent de gang van zaken. De eigenaar had inmiddels wel honderd keer zijn excuses gemaakt en kon er niet bij dat dit uitgerekend mij moest overkomen. Hij bood me uiteraard op hun kosten een extra nacht in het hostel aan en drukte me op het hart dat ze alles in het werk zouden stellen mijn spullen te vinden en mij vervolgens zo snel mogelijk in Cuzco te krijgen. Zij zouden uiteraard alle kosten voor hun rekening nemen. Met deze woorden ging ikeen uur latereen onrustige nacht in.

De volgende morgen werd ik al vroeg wakker en ging ik op zoek naar de eigenaar. Tot mijn grote vreugte hadden ze vlak daarvoor mijn spullen gevonden in de kluis: het lag in een doos waar ze de avond ervoor geen sleutel van hadden. Hij vertelde me dat hij direct daarna een van zijn medewerkers op een taxi had gezet naar het busstation om alle busmaatschappijen af te gaan in de hoop mij nog dezelfde dag op de bus te krijgen. En ze hadden de vliegtuigmaatschappij gebeld voor een vlucht naar Cuzco, maar de vlucht zat helaas vol.

Ik besloot te ontbijten en met mijn laatste hap kwam het verlossende woord. Ik kon over drie kwartier met een bus mee, royal class nota bene. Ik heb geloof ik nog nooit zo snel mijn spullen gepakt. En dertien uur later stond ik dan eindelijk -dolblij en zeer opgelucht- oog in oog met mijn maatje! Die er de volgende ochtend achterkwam dat hij zijn pinpas in de ATM had laten zitten, waarna hij halsoverkop zijn rekening moest blokkeren...Gelukkig had hij nog een pas bij zich van een andere rekening. Hmmm...must be the altitude (onze nieuwe herhaalzin die je op de meest grappige momenten toe kunt passen).

We hebben tot nu toe onztettend veel lol gehad en zijn al naar Macchu Pichu geweest, wat onvoorstelbaar mooi was. Maar jullie kennen mijn procedure inmiddels: daarover later meer! Morgen reizen we per bus naar Copacabana aan het Titicacameer in Bolivia. Hoewel Cuzco te gek is, heb ik wel erg veel zin om Bolivia te ontdekken! En gelukkig heb ik na Sander's vertrek nog vier weken Cuzco in het verschiet. Muy bien!

Dag lieve lui, weer heel veel liefs en kussen van mij!

Reacties

Reacties

Eva

Lieverdjes,

We zijn een nachtje gestrand in Puno, Peru. Hier hadden we moeten overstappen op een andere bus naar Copacabana, Bolivia, maar hoewel we het ticket al betaald hadden, was de bus zonder ons vertrokken...de dame van de busmaatschappij had niet doorgebeld dat wij mee moesten. En bedankt! De eerstvolgende bus vertrekt pas morgenochtend en de dag erop moeten we al in La Paz zijn. Vanuit hier varen we richting de jungle en de pampas, wat waarschijnlijk betekent dat jullie een weekje niets van me vernemen. Heel veel plezier de komende tijd en zodra het kan laat ik weer wat horen!

Dikke kus en veel liefs,

Eef

Andrea

Hele dikke kus terug en veel plezier allebei!

sandy

lief hoor, dat belooft vast veel goeds... jullie samen op reis ;-) het missen van bussen, pin en credtcard problemen..

hahaha... ben benieuwd naar jullie verhalen samen.. veel liefs voor jullie allebei!!! hou van je!

Eva

Geloof het of niet, het kan nog gekker: iemand heeft mijn drop weten te jatten tijdens een korte plas-stop! Hahaha, echt te idioot voor woorden! Kus uit Copacabana!!!

Gaby van Brunschot

Hoi Eva,
wij zitten op het koning willem 2 college in Tilburg en wij doen ons profielwerkstuk over de Inca cultuur en we waren benieuwd of jij ons misschien wat foto's en informatie kan sturen.. (?) Dat zou ons enorm helpen, omdat we zelf natuurlijk geen onderzoek kunnen doen!
Alvast bedankt!

Gaby, Lida, Laura : Havo 5

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!