Eva's reis door Zuid-Amerika

Korte update uit het paradijs: La Senda Verde

Lieve allemaal,

I've (barely) survived the world's most dangerous road! Wel languit op mijn bek gegaan met mountainbike en al, maar goed, ik leef nog! En het was geweldig, maar daarover een andere keer meer. Ik heb niet veel tijd en ik zal ook niet dagelijks achter de pc kunnen zitten, aangezien het dichtstbijzijnde dorp waar ze internet hebben te ver weg is om te lopen en ik dan langs de kant van de weg moet gaan staan wachten op een lift. En er komt nauwelijks verkeer langs, dus het is erg tijdrovend. Dat is me teveel gedoe om elke avond te doen, dus probeer ik er vanaf nu eens in de drie, vier dagen heen te gaan.

Ik ben dus nu in La Senda Verde, een animal refuge nabij Coroico, Bolivia. En ik vind het er tot nu toe geweldig!!! Het is een klein paradijsje in de jungle, omgeven door groene bergen, schone rivieren en watervallen. Ik heb mijn eigen cabin, er zijn schone douches en toiletten, er is zelfs een zwembad, het eten is supervers en zalig en varieert van huisgemaakte pasta met verse salades en groentes tot aan warme appeltaart met kaneelijs. Maar ook verse vis, lekker mals vlees, enz. Top! De lokalen die er werken zijn supervriendelijk, mijn drie mede-vrijwilligers zijn erg lief en het allerbelangrijkste: de dieren zijn fantastisch!!! Al mijn dierenvrienden: jullie zouden het er waanzinnig vinden!

Ze hebben er zo'n 16 capucijneraapjes, 4 spider monkeys, 5 of 6 squirrel monkeys, 1 howler monkey, 1 ocelot (soort cheetah maar dan kleiner), 1 boa, 1 leguaan, land- en waterschildpadden, 1 caoti, vele papagaaien en macaws, 1 geit, 2 langharige golden retrievers, 2 andere honden, 2 poezen, eenden, ganzen, parelhoenderen, enz. Vandaag komt er als het goed is een babyhert en over een paar weken zelfs een beer!!! En het is zo leuk met ze bezig te zijn, ze te voeren, met ze te spelen en ze te knuffelen... Ik geniet me suf! Later zal ik jullie er wat uitgebreider over vertellen, maar ik moet nu terug zien te komen, want anders krijgenmijn kindjeshonger...

Ik hoop dat er bij jullie daar geen al te gekke dingen gebeuren en dat jullie ookvoldoende van het leven kunnen genieten!

Heel veel liefde en een dikke knuffel,

Eef

Reacties

Reacties

Andrea

Heerlijk voor je! Ik zit met een vette smile achter mijn pc!!!! Zie het helemaal voor me.......

Ilse

Oohhh zaalllig, ik ben jaloers... hartstikke leuk Eef! En doe vooral de Capuchin monkeys een extra knuffeltje van me... ;-)
Dikke kus!

Jeroen Schuitenmaker

Klinkt goed Eefje! Genieten maar! Alleen niet die beo vieze woorden leren jongedame!

Jeroen Schuitenmaker

Oh sorry, er staat boa!!! Nou ja!

Eef

Nog steeds heerlijk hier!!! Ik wou dat jullie hier waren om het met mij te kunnen delen... Ik heb wel al een score van twee capuchin-beten, twee macaw-beten en 1000 sandfly-beten, maar dat mag de pret niet drukken! Fascinerende dieren toch, die apen. Vooral de spiders (slingerapen) zijn te gek om naar te kijken, zo menselijk en vreslijk ondeugend. Ze beginnen me inmiddels te herkennen en knuffelen me steeds vaker. De capuchin aapjes zijn ook errug schattig! Zo speels en knuffelig... En de geit is net een van de honden, haha! Gaaf beest. De twee retrievers slapen inmiddels gezellig in mijn cabin. Zucht...wat een ervaring is dit! Als mijn werkkleding te vies is spring ik met kleren en al gewapend met een stuk zeep de rivier in. Het droogt vanzelf weer gedurende de dag. En het is binnen tien minuten ook weer net zo smerig. Dat dan weer wel. Als ik wat meer tijd heb en ik de dieren wat beter ken, zal ik er meer over vertellen! Voor nu een superkus en heel veel knuffels (alsof ik dat hier niet genoeg doe!) xxx Eva

Andrea

Ik wil ook!!!!!!!

Barney

Komen er nog nieuwe foto's?? Weet niet meer hoe je eruit ziet!!xx

Andrea

Liefie, omdat het bij jou zoveel vroeger is schrijf ik nu maar vast: van harte gefeliciteerd met je verjaardag moppie!!!! De knuffels zul je deze keer van de aapjes en de hondjes in ontvangst moeten nemen, maar dat vind je vast niet erg!!! Dag lief, fijne dag, mama

Anton

Wij zijn al halverwege je verjaardag, maar die dag moet bij jou nog beginnen. Ik zou zeggen tracteer je nieuwe vriendjes maar iets lekkers en geniet van je verjaardag. Wij doen het ook door kratongs in de rivier te zetten en vooral veel vuurwerk af te steken tot aan het opkomen van de zon. Heel veel plezier en kusjes van Lee, Keng, Erik en je vader.

Myrthe

Dag lief zusje van me.
Een heeeele dikke knuffel voor je verjaardag vandaag, kon ik hem zelf maar geven. Ik ga er vanuit dat je het goed gaat vieren, met veel drankjes en salsa.
Ik denk aan je
liefs
Myrthe

Eva

Nope, gewoon werk wat de klok slaat hier...niks salsa. Maar ik doe het met met heel veel liefde. Gister zijn we wel uit eten geweest, alvast voor mijn verjaardag. Was erg lekker en gezellig (de hut). Nu in mijn eentje in Coroico omdat ik mama wilde bellen (was zooooooo fijn om haar stem even te horen!), ik een tweede werkbroek moest hebben en ik al jullie felicitatiemails maar wat graag in ontvangst wilde nemen. Dank allen, hartsikke lief!!! Internet is hier erg traag, dus alleen het lezen heeft me al met al meer dan een uur gekost, haha. Iedereen terugmailen gaat hier gewoon niet, sorry... Nu moet ik weer terug, want ik heb gezegd dat ik mee zou eten. Schiet lekker op met die blog van me op deze manier!

Dag lieve schatten van me, tot schrijfs! xxxxxxxxxxxxxx

piet ziet 't niet

Hee mooielieve EeF!!
stuur je dan brieven!?

hoeveel mensen werken daar? waar leef je van? is het allemaal spaans? nog wat gehoord van Dinges en dinges? en hoe is het verder nou echt met je? gaat het echt zo goed met je zoals het hier overkomt?? of heb je simpelweg geen tijd om na te denken??

smakkers
xxx
Sas

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!